Unifi Arau

i 3 Isi Kandungan

Wakil Unifi Arau

wakil rozi

Kosong

wakil fakhrurrozi

Kosong

Kosong

Kosong

Pakej Unifi Arau

Broadband

Harga Serendah
RM 89Sebulan

Mobile

Harga Serendah
RM 25Sebulan

Hiburan

Harga Serendah
RM 60Sebulan

CCTV

Harga Serendah
RM 17Sebulan

Soalan Lazim Unifi Arau

Tentang Umum

Unifi Reward

Maklumat Bil

Bantuan Teknikal

Bagaimana cara untuk melanggan Unifi Home?

Anda boleh mendaftar secara dalam talian melalui unifi.com.my, atau kunjungi cawangan TMpoint terdekat, TM Authorised Dealer (TAD), dan penjual sah.

Berapa lama masa yang diambil untuk pemasangan Unifi Home?

Pemasangan dan ujian dijangka mengambil masa kira-kira 4 hingga 8 jam bergantung kepada jenis premis anda berdasarkan kerumitan yang terlibat dalam pemasangan gentian optik.

Proses pemasangan termasuk tinjauan tapak, pendawaian, kerja elektrik, dan konfigurasi peralatan.

Berapakah caj untuk yuran pemasangan dan peralatan?

Caj pemasangan untuk Unifi adalah RM200 (kini dikecualikan untuk pemasangan standard bagi 50 meter pertama sahaja). Jika premis anda memerlukan pemasangan bukan standard atau kabel tambahan, caj tambahan akan dikenakan oleh Kontraktor TM.

Pakej standard termasuk peralatan bernilai kira-kira RM1,000 yang juga akan diberikan secara percuma.

Bagaimanakah ingin memindahkan perkhidmatan Unifi saya ke alamat baru?

Berikut adalah perkara penting yang perlu diketahui sebelum anda meneruskan permintaan pemindahan perkhidmatan anda:

  1. Akaun perkhidmatan yang anda ingin pindahkan mesti dalam status AKTIF.
  2. Jika anda mempunyai jumlah bil yang tertunggak, dinasihatkan anda membuat pembayaran terlebih dahulu supaya dapat memproses permintaan pemindahan anda.
  3. Pemindahan anda akan tertakluk kepada ketersediaan perkhidmatan Unifi di alamat baru anda. Jika lokasi tidak dalam liputan Unifi tetapi tersedia dengan Unifi Air, anda akan ditawarkan pakej Unifi Air dengan kelajuan yang hampir sama dengan pakej semasa anda.

 

Apakah program Unifi Rewards?

Sebelum ini, Unifi Rewards adalah program berasaskan mata ganjaran di mana semua ahli Unifi Rewards akan memperoleh satu (1) mata untuk setiap Ringgit yang dibelanjakan apabila membayar bil Unifi Home dan Unifi Mobile (postpaid sahaja) tepat pada masanya.

Mata yang terkumpul boleh ditebus dengan hadiah dan keistimewaan yang menarik. Unifi sedang menaik taraf program kesetiaan untuk sentiasa memberikan pengalaman yang lebih baik kepada semua pelanggan.

Mulai November 2023, Unifi Rewards telah beralih daripada program berasaskan mata ganjaran kepada program berasaskan peringkat kesetiaan.

 

Apakah perubahan kepada Unifi Rewards?

Bermula November 2023, Unifi Rewards memperkenalkan struktur program baru yang berasaskan peringkat kesetiaan tanpa mengeluarkan mata ganjaran.

Anda tidak lagi perlu mengumpul mata ganjaran yang biasanya mempunyai tarikh luput untuk menikmati ganjaran, kerana manfaat dan keistimewaan akan diberikan berdasarkan kelayakan peringkat kesetiaan anda.

Dengan program ganjaran baru ini, anda akan diberi ganjaran berdasarkan langganan produk aktif anda, jumlah tahun anda menjadi pelanggan setia, dan perbelanjaan bulanan anda dengan Unifi.

 

Bagaimanakah Program Kesetiaan Berperingkat Unifi Rewards?

Ahli Unifi Rewards akan diklasifikasikan ke dalam empat (4) peringkat yang dikenali sebagai Silver, Gold, Platinum dan Diamond.

Anda akan diberi ganjaran berdasarkan peringkat kesetiaan, semakin tinggi peringkat, semakin baik manfaat dan keistimewaan yang akan anda perolehi. Setelah anda mencapai tahap perbelanjaan tertentu, anda akan membuka kunci keistimewaan dan manfaat yang baru.

Insentif yang ditawarkan adalah dalam bentuk diskaun, kupon, kad hadiah dan juga barangan percuma.

Adakah saya perlu mendaftar semula untuk program Unifi Rewards yang baru ini?

Jangan risau, bagi ahli Unifi Rewards sedia ada, keahlian anda akan kekal tidak berubah. Anda tidak perlu mendaftar semula untuk program baru ini.

Bagaimana saya boleh mendapatkan bil saya?

Terdapat beberapa cara untuk anda melihat bil sehingga 6 bulan:

  1. Melalui alamat emel yang didaftarkan
  2. Aplikasi myunifi
  3. Portal unifi.com.my
  4. Pemberitahuan melalui SMS

Bagaimana cara mengemas kini alamat emel, alamat bil, dan nombor telefon saya untuk tujuan bil?

Mengemas kini alamat, nombor hubungan dan alamat emel anda untuk bil sangat mudah! Ikuti langkah-langkah ini sama ada melalui aplikasi myunifi atau portal unifi.com.my:

Aplikasi myunifi:

  1. Log masuk ke aplikasi myunifi menggunakan ID digital Unifi anda (digitalme) dan ketik pada menu Akaun.
  2. Ketik pada Lihat Akaun > Butiran Akaun untuk mengemas kini maklumat anda.

Portal unifi.com.my:

  1. Pergi ke Akaun Saya di portal unifi.com.my dan log masuk menggunakan ID digital Unifi anda (digitalme).
  2. Klik pada Profil Saya > Profil Bil Saya untuk mengemas kini maklumat anda.

 

Bolehkah saya meminta untuk menukar salinan bil digital saya kepada salinan bil kertas?

Di TM, sebagai sebahagian daripada sokongan untuk menyelamatkan alam sekitar, TM hanya menyediakan bil digital kepada pelanggan. Walau bagaimanapun, jika anda memerlukan salinan bil kertas, anda boleh memintanya dengan berbual dengan Maya di maya.unifi.com.my atau menghubungi CS TM ‘100’. Bayaran RM2/sebulan akan dikenakan untuk permintaan ini.

 

Apakah caj prorata?

Caj prorata merujuk kepada yuran atau kos yang dikira berdasarkan tempoh separa dan bukannya kitaran bil penuh. Caj ini dikenakan untuk tempoh dari tarikh mula perkhidmatan anda sehingga tarikh bil pertama anda.

Apa yang perlu saya lakukan jika mengalami masalah perkhidmatan Unifi saya?

Jika anda mengalami sebarang masalah dengan perkhidmatan Unifi, cuba alat mudah alih EasyFix untuk menyemak gangguan di kawasan anda untuk menyelesaikan masalah sambungan internet anda.

Bagaimana cara untuk menyemak kelajuan Unifi saya?

Anda boleh melakukan ujian kelajuan sendiri di https://speedtest.tm.com.my . Ikuti langkah-langkahnya dan bersedia untuk menguji.

 

Bagaimana saya memperbaiki sambungan internet yang lambat?

Pertama, anda perlu menyemak aturan modem Unifi, dan jika kesemuanya dalam keadaan baik tetapi masalah masih juga berlaku, anda perlu menyemak peranti yang disambungkan kepada internet anda. 

Bagaimana menyemak tiket bantuan teknikal saya?

Anda boleh mengesan di aplikasi myunifi dengan langkah-langkah mudah ini:

1. Pergi ke tab “Akaun” di bahagian bawah skrin.

2.Klik pada “Aktiviti Saya” di bahagian atas skrin.

3. Klik pada “Laporan Teknikal”. Di sini anda boleh melihat senarai tiket teknikal anda. Klik pada laporan teknikal yang anda ingin lihat lebih banyak butiran.

*Penafian Wakil.my adalah laman web pengiklanan Wakil jualan Unifi. Laman web rasmi Unifi adalah unifi.com.my